حجت الاسلام عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه مطرح کرد:
 
درباره وبلاگ


هیچیم و چیزی کم ما نیستیم از اهل این عالم که می بینید وز اهل عالم های دیگر هم.ا یعنی چه؟ پس اهل کجا هستیم؟ از اهل عالم هیچیم و چیزی کم غم نیز چون شادی برای خود خدایی ،عالمی دارد پس زنده باش مثل شادی غم ما دوستدار سایه های تیره هم هستیم و مثل عاشق مثل پروانه اهل نماز شعله و شبنم اما هیچیم و چیزی کم رفتم فراز بام خانه ، سخت لازم بود شب بود و مظلم بود و ظالم بود آنجا چراغ افروختم،اطراف روشن شد و پشه ها و سوسکها بسیار دیدم که اینک روشنایی خرده خواهد شد کشتم اسیر بی مروت زرده خواهد شد باغ شبم افسرده چون خون مرده خواهد شد خاموش کردم روشنایی را و پشه ها و سوسکها رفتند غم رفت ، شادی رفت و هول و حسرت ترک من گفتند ... از بام پایین آمدم آرام همراه با مشتی غم و شادی وبا گروهی زخم ها و عده ای مرهم گفتیم بنشینم نزدیک سالی مهلتش یک دم مثل ظهور اولین پرتو مثل غروب آخرین عیسای بن مریم مثل نگاه غمگنانه ما مثل بچه آدم آنگه نشستیم و بی خوبی خوب فهمیدیم باز آن چراغ روز و شب خامش تر از تاریک هیچیم و چیزی کم. ایمیل نشریه: hich.urmiauni@yahoo.com hich.urmiauni@gmail.com
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 25271
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

نشریه ی دانشجویی هیچ
ما از عالم هیچیم و چیزی کم




تفکیک جنسیتی باید در همان اوایل انقلاب اسلامی صورت می گرفت !
http://www.urmia.ac.ir/riyasat/pictures/حوزه%20ریاست%20و%20روابط%20عمومی/جهاددانشگاهی/Copy%20of%20DSC00467.JPG
 
نشست دانشجویی پوشش محدودیت یا مصونیت به همت کانون قرآن سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی دانشگاه ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی این نشست با هدف تبیین حجاب در ابعاد مختلف زندگی ، تاثیر حجاب در روابط اجتماعی، بررسی حجاب در ادیان الهی و تشریح فلسفه حجاب در سالن شورای دانشکده علوم دانشگاه ارومیه برگزار شد.
حجت الاسلام دکتر عزیزی عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه در این نشست با بیان اینکه انسان نباید با دیدگاهی جاودانه به زندگی دنیوی بنگرد افزود: حجاب قطعه ای از قطعات جدا نا پذیر اسلام است.
وی افزود: اگر انسان خدا را بشناسد و برای رضای او عمل کند هم در این دنیا و هم در آخرت پیروز خواهد شد.
حجت الاسلام عزیزی افزود: هیچ انسانی در دنیا برای دارا بودن نیاز های غریزی خود مورد اتهام قرار نمی گیرد، فقط برای نحوه ارضا نمودن نیاز های خود مورد انجام گناه قرار می گیرد و گاهی نوع رسیدن به نیاز ها جامعه را به بی راهی و تباهی می کشاند.
وی با اشاره به اینکه بنا به دستور خداوند انسان باید جامعه ای را رقم زند که در آن علاوه بر ارزش های انسانی، ارزش های الهی نیز رعایت شده باشد اظهار کرد:اگر تمامی نیاز های انسان در یک چارچوب کلی کنترل نگردد، جامعه بشری به تباه کشیده خواهد شد.
وی افزود:حجاب محدود به خانم ها نیست و در برابر آقایان نیز صدق می کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه ادامه داد:علت حساسیت بیشتر اسلام برای حجاب زن نسبت به مرد، تحریک پذیری بیشتر جنس زن نسبت به جنس مخالف است.
وی هدف اصلی از حجاب را پاکسازی جامعه و جلوگیری از آغشته شدن آن به گناه عنوان کرد و افزود:اگر محیط خانواده سالم و زمینه ساز گناه در جامعه نباشد، برخی نیاز ها مانند غریزه جنسی در خانواده سیراب می شود.
دکتر عزیزی اظهار کرد:تفکیک جنسیتی باید در همان اوایل انقلاب اسلامی صورت می گرفت ولی با مخالفت و سنگ اندازی برخی ها و بهانه آوردن مخالفت کشور های غربی به تاخیر انداخته شد.
وی ادامه داد:اگر تفکیک جنسیتی از لحاظ روانشناسی و جامعه شناسی باعث بهبودی علم آموزی در دانشگاه ها و جلوگیری از وجود برخی حاشیه ها می گردد، دلیلی برای عدم اجرای آن وجود ندارد.
حجت الاسلام عزیزی افزود:با بررسی های کارشناسانه صورت گرفته اختلاط در دانشگاه ها و روابط قبل از ازدواج یکی از عمده دلایل افزایش سن ازدواج در بین افراد تحصیلکرده است. بنابراین بایستی زمینه آشنایی زوجین، قبل از ازدواج زیر نظر کارشناسان و خانواده ها در دانشگاه ها ایجاد شود.
ادامه این نشست به صورت گفتگوی آزاد بین دانشجویان و پرسش و پاسخ ادامه یافت.
 

 
 
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



جمعه 11 فروردين 1391برچسب:اجتماعی, :: 23:6 ::  نويسنده : admin